RIXTON2  
Well...會知道他們其實是因為他們在the Voice第六季上LIVE了Me and My Broken Heart
聽著聽著居然就LOOP起這首歌來了
能心碎得這麼開心也滿厲害的。

果不其然,Make out也是一首會卡在腦海裡的歌

不知道為什麼,他們總是能讓生活感覺好快樂啊!!(ノ*´∀`)ノ

 

順便翻一下開頭他們的對話

J: You know, boys! I've been thinking it long, and I've been thinking hard. I've been thinking that for our music to be seen worldwide… I think we have to do something…original. Something that is never been done before.
J: 男孩們! 有件事我想很久了,我想得非常認真。我一直在想,如果要讓我們的音樂被世界看到,我們應該做一些有獨創性的...一些從來沒有人做過的事。
J: Charley. Do you want respect?
J: Charley. 你想要被重視嗎?
C: It’s all I’ve ever wanted right now.
C: 那是我現在最想要的東西了
J: I know.
J: 我知道
J: Lewis. Do you want to be cooler than Justin Bieber, sexier than Miley Cyrus?
J: Lewis. 你想要比小賈斯汀還酷、比麥莉還性感嗎?
L: Hell yeah.
L: 那當然
J: Yeah? Yeah? And Donny!
J: 對吧? 對吧? 還有Donny!
J: Do you want our music to go down in history?
J: 你想要我們的音樂名留青史嗎?
D: YES!
D: 想!
J: Calm down.
J: 冷靜點
J: All right boys. I have a plan.
J: 好了男孩們,我有個計劃。

If I could live forever then
如果我可以長生不老那
I don't know what I'd do
我不知道我會做什麼
Forgot just what I meant to say
忘記我原本要說什麼了
But I'm still in love with you
但總之我愛上你了
The future sounds boring
未來如果沒有所愛的人
Without the one you love
聽起來多無聊
So while we're here in here and now
所以當我們還在這裡在這個當下
Can't we have some fun
難道不找點樂子嗎

Let's make out*
讓我們接吻吧
Let's make out
讓我們親熱吧
Let's make out
讓我們接吻吧
(Ooo-Ooo-Ooo)
Let's make out
讓我們親熱吧
(Ooo-Ooo-Ooo)

[Verse 1]
I don't even know your name
我不知道你的名字
I don't even know your number
甚至不知道你的號碼
But I know I need you right now
但我知道我現在需要你

Living in a crazy world
活在這個瘋狂的世界
You make me kinda crazy girl
女孩你讓我有點瘋狂
Tell me if you need me right now
如果你現在也需要我,讓我知道

If you love somebody (hey)
如果你愛著某人
You should tell somebody
就應該告訴某人
Do you love somebody
你愛著某人嗎
Go and tell somebody
快去告訴某人
T-t-tell somebody
快快快去告訴某人

[Chorus]
If I could live forever then
如果我可以長生不老那
I don't know what I'd do
我不知道要做什麼
Forgot just what I meant to say
忘記我原本要說什麼了
But I'm still in love with you
但總之我愛上你了
The future sounds boring
未來如果沒有所愛的人
Without the one you love
聽起來多無聊
So while we're here in here and now
所以當我們還在這裡在這個當下
Can't we have some fun
難道不找點樂子嗎

Let's make out
讓我們接吻吧
Let's make out
讓我們親熱吧
Let's make out
讓我們接吻吧
(Ooo-Ooo-Ooo)
Let's make out
讓我們親熱吧
(Ooo-Ooo-Ooo)

[Verse 2]
I just want to hold your hand
我只想握住你的手
I just want to pull you closer
把你拉近我
Baby do you feel like I do
寶貝你跟我想的一樣嗎
Baby if you hang around
寶貝如果你想閒晃消磨時間
I can see it going down
我想我們可以去酒吧晃晃
And get a little freaky with you
然後親熱一下*

If you love somebody (hey)
如果你愛著某人
You should tell somebody
就應該告訴某人
Do you love somebody
你愛著某人嗎
Go and tell somebody
快去告訴某人
T-t-tell somebody
快快快去告訴某人

[Hook]
If I could live forever then
如果我可以長生不老那
I don't know what I'd do
我不知道要做什麼
Forgot just what I meant to say
忘記我原本要說什麼了
But I'm still in love with you
但總之我愛上你了
The future sounds boring
未來如果沒有所愛的人
Without the one you love
聽起來多無聊
So while we're here in here and now
所以當我們還在這裡在這個當下
Can't we have some fun
難道不找點樂子嗎

 

*關於MAKE OUT
make out一般說起來就是接吻,但比較不是那種情侶間的親吻,通常比較像是...比如說有個男的他在派對或夜店裡跟某個女生接吻了,他回去可能就會跟他的朋友說""I made out with a girl yesterday night."
不過有時候,這個可能要看整個對話,make out也可能表示不只有親吻、甚至有親吻以上的舉動,所以我就索性翻成親熱...親熱滿廣的吧?025.jpg  

*關於freaky
freky是指很奇怪,有點不舒服的奇怪,怪異的那種感覺
但這邊應該是slang,I wanna get freaky with you意思是比如...跳個貼身熱舞啦、摸來摸去親親熱熱這樣
好像也有意思是直指SEX,這我不太確定。歡迎高人指點。

--

另外他們也有ACOUSTIC版本,原本以為這就是抽掉劇情而已,結果嗚呼!(?)
是個不同的感覺啊大力推薦,也顯示出他們不是只會玩玩PARODY搞笑而已,唱功真的不錯

 

話說MV一直讓我想起Blink 182...都沒有人知道是表示這很老嗎?(驚恐) 

arrow
arrow
    文章標籤
    Rixton
    全站熱搜

    Mibey 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()